כצ'לה במתקפה על נתניהו: "יש לו מעצור נפשי, יש שקוראים לו אוטיסט. הוא לא בריא"

ישראל שחור | תמונה: ערוץ 7 5 Comment on כצ'לה במתקפה על נתניהו: "יש לו מעצור נפשי, יש שקוראים לו אוטיסט. הוא לא בריא"
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר "האיחוד הלאומי" לשעבר יעקב (כצל'ה) כץ התראיין הבוקר ב'מדברים אקטואליה' ב'קול חי' בהגשת בצלאל קאהן, ותקף במילים קשות את ראש הממשלה נתניהו: "גל הטרור הנוכחי לא שונה מגלים אחרים שחווינו אותם במשך השנים. הבעיה העיקרית עמה אנחנו מתמודדים היא בעיה 'הנהגתית' של העומד בראש מדינתינו בשנים האחרונות. בניגוד לדעתו של עם ישראל שבוחר בו שוב ושוב -אני חושב שהוא לא מתאים לנהל את עם ישראל, לא ברגעים של שקט וודאי לא ברגעים של מצור".

על האלטרנטיבות ללקיחת מושכות השלטון אמר כצל'ה: "אין אדם שאין לו תחליף, אני אמנם לא בפוליטיקה, עם ישראל לא רצה בי ולא הצעתי את עצמי בשלוש השנים האחרונות לנהל את עם ישראל, אבל אילו הדבר היה תלוי בי אז הייתי יכול לומר מה אני חושב, כיצד היה צריך להתנהג".

למשמע הטענות שהועלו על הלחץ האמריקאי הכבד שמופעל על ראש הממשלה ומקשה עליו לפעול לפי האג'נדה הימנית עליה הוא אמון, הגיב יעקב כץ: הרגילו אותנו כי כל בעיה וחולשה שלנו היא בגלל אובאמה. המעצור הנפשי שמתגלה בנושא של הבנייה, התכנון, הכבישים, היחס לעולים להר הזיתים במשך שנים, לסובב ירושלים, לבעיות הביטחוניות שנתניהו הרגיל אותנו להן – זה בגלל אובאמה. יהודי שעולה להר הזיתים צריך לחטוף אבנים 'בגלל אובאמה', מי שנוסע לכפר ערבי צריך או למות או להיסקל 'כי יש לנתניהו בעיות עם אובמה', לא סוללים כבישים ביהודה ושומרון, בגליל ובנגב הערבים עושים כל העולה על רוחם – וכל זה בגלל אובאמה?! -תעזוב אותי מהשטויות האלה, זה לא אובמה, יש לבנימין נתניהו מעצור נפשי".

כץ המשיך: "עם ישראל החליט שהוא רוצה אותו – אז שעם ישראל יהנה ממנו. אני מחכה לראות איך תשפוט אותו ההיסטוריה ואיך ינתחו את האופי שלו כשיגיעו כל העדויות של שרי שיכון ושרי ביטחון וראשי שב"כ, כולם יגידו שלאיש היה פחד. אם הראש הוא לא בריא כל המהלך לא בריא. עם ישראל יתגבר על הגל הזה של האלימות, כמו שאנחנו מנצחים לאורך כל הדרך, גם ההתיישבות ביהודה ושומרון תגדל למרות נתניהו, כשנתניהו ילך עם ישראל יפרח אפילו עוד יותר. אני דיברתי על כך שאם הראש חולה כל המערכת חולה. הוא משרה אווירה של מחלה על כל המערכת כולה".

הוא המשיך להטיח האשמות בראש הממשלה: "הערבים שבאים עם הסכינים, הערבים שבאים ופורעים ביהודים שעולים להר הזיתים, שרואים שבישובים היהודים אסור לבנות, הם יודעים מי זה ראש הממשלה, הם יודעים שמדובר באיש חלש, באיש שאין לו כוחות, שנבהל מבעיות ולכן הם מתנהגים כמו שהם מתנהגים. אם היה ראש ממשלה חזק והיה משרה אווירה של ביטחון וגבורה על כל שריו ועל כל האנשים סביבו – כל המערכת הייתה משתנה".

יש לו גם דרך לפתור את המצב: "צריכה להיות מנהיגות נורמלית, שלא מפחדת, מנהיגות שלא מהססת. אם עם ישראל יחליט שהוא רוצה את הליכוד אז יבחר את ישראל כץ, גלעד ארדן, גדעון סער, יש להם גלריה שלמה של אנשים שהם היום המפלגה הגדולה, שיחליטו מי האדם שמתאים לעמוד במקומו. כמו שהחליטו מי האדם במקום אולמרט ושמיר. עם נתניהו אנחנו כבר שש שנים, עם הפחד והחולשה. את מה שאני אומר כולם יודעים. ראש עיריית מעלה אדומים אומר בעצמו 'אני איש ליכוד, שש שנים האיש לא מאפשר לי לתכנן'. אתה רוצה להגיד לי שמדובר בבעיה נורמלית? מדובר בבעיה חולנית של איש אכול בפחדים, אכול בחששות והחששות והפחדים שלו זה כמו 'בגדי המלך החדשים'. המלך הוא עירום! הערבים יודעים שהמלך עירום, הממשלה יודעת שהוא עירום, הצבא יודע שהוא עירום אבל עם ישראל לא יודע שהוא עירום. לכן מחזיקים איש שחסר כוחות מנהיגותיים, וכשהוא לא יודע לנהל זה משרה אווירה של חולשה על כל המערכת".

כצל'ה לא בחל לפגוע אישית בראה"מ: "יש לו איזה מעצור נפשי, כולם יודעים שיש לו מעצור נפשי, יש שקוראים לו אוטיסט, יש שאומרים בעיות נפשיות אחרות, האיש לא בריא. הוא יודע להופיע, הוא שחקן קולנוע, הוא יפה תואר, יש לו חיתוך המילים אבל הוא מפחד להחליט! הוא אומר ליועמ"ש: תציל אותי, לאובמה: 'תציל אותי', לאבו מאזן: 'תציל אותי', אבל אנחנו אומרים לקדוש ברוך הוא שיציל אותנו!".

אחרי שסירב לתמוך בנפתלי בנט כמחליף ראוי להנהגה בין היתר בשל הזמן הרב ששהה בצל נתניהו… הציע כצל'ה לנתניהו לפתוח קריירה שנייה במגוון תחומים: "שייצא למילואים, שיסע להוליווד, שיהיה שחקן קולנוע, שישחרר אותנו קצת מההצגות שלו ושיהיה לנו ראש ממשלה נורמלי".



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 5

    כצלה באידיש = חתולה.

  2. 4

    קצת כבוד לאדם באשר הוא

  3. 2

    אני פשוט נדהם כמה שהוא צודק!! ממש בכל מילה…

  4. 1

    אל תדון אדם עד שתגיע למקומו!!
    זה לא רק אמריקה זה גם אירופה האנטישמית שרוב כלכלת ארצנו מבוססת עליהם
    כולם מפעילים לחץ.
    ומה שהכי חשוב זה שהכל זה מבורא עולם שלב מלכים בידיו!